TikTok for Business!
We hadden het al over de eindeloze mogelijkheden voor bedrijven op TikTok in onze vorige blog. Het brengen van vreugde, creativiteit en het inspireren van anderen door middel van video’s met beeld en geluid is de kern van TikTok en maakt het platform uniek. Met TikTok for Busines hebben merken de kans om traditionele marketing aan de kant te schuiven en in te ruilen voor innovatieve storytelling en creatieve content om aansluiting te vinden bij de generatie van vandaag.
Maar is TikTok business geschikt voor jouw bedrijf? Het is zeker het overwegen waard door de lage kosten en de groeiende populariteit. TikTok is niet alleen geschikt voor Gen Z en grote bedrijven. Freelancers en eigenaren van kleine bedrijven maken allemaal gebruik van dit platform.
Maar hoe begin je? Heel simpel. Met het maken van een add account op de website van TikTok. TikTok heeft een speciaal business profiel waarin je bepaalde personen bepaalde rechten kan geven. Dit maakt het makkelijk voor iedereen om zijn of haar rol uit te voeren.
En Tiktok heeft nog wat andere handige tools die jouw business kunnen helpen. Zo is er de speciale Pixel tool. Met deze tool kan je nieuwe klanten vinden, je campagnes optimaliseren en de prestaties van je advertenties meten. Ook kan je acties van websitebezoekers volgen.
De TikTok Pixel is een stukje code dat je op je website kunt plaatsen waarmee adverteerders gebeurtenissen van websitebezoekers via een browser kunnen delen met TikTok. De pixel kan geschikt zijn voor jou als je op zoek bent naar een oplossing die al is voorgebouwd en gemakkelijk is op te zetten en te onderhouden.
Nog een handigheidje van TikTok: Split testing, ook wel A/B-tests genoemd. Het is een testtool van TikTok Ads Manager waarmee je verschillende variabelen van je campagne kunt testen om te bepalen welke strategie het beste werkt. Zo kun je bijvoorbeeld twee verschillende advertenties testen, mits de overige instellingen hetzelfde zijn, en kijken welke het beste werkt. Je kunt ook twee verschillende doelgroepen nemen, ervan uitgaande dat alle andere advertentie-instellingen hetzelfde zijn, en vergelijken welke doelgroep winstgevender is. Op deze manier kan je zien hoe je het meest effectief jouw advertenties kan inzetten! Handig toch?
Wil je ook weten wat voor mogelijkheden TikTok allemaal voor jouw business kan hebben? Start vandaag! Wij helpen je!